středa 22. května 2013

8523

Spousta lidí si od rána do večera zoufá, že kultura umírá, ale já si nemyslím, že by se to mělo někdy stát. Četl jsem v nějaké knize o roku 2100, že lidský život bude prodloužen na sto padesát let - to jsou fantastické věci, lidské možnosti budou zdvojnásobeny, ztrojnásobeny. Ale úloha umělce bude úplně stejná jako dnes, umělci budou existovat vždycky - člověk přece musí sám sebe vyjadřovat. Vždycky budou existovat osoby talentovanější než jiné, schopné vyjadřovat svou soukromou skutečnost. Dostal jsem otázku, jestli si nemyslím, že v určitou dobu zanikne malířsví - tak jako v určitou dobu skončila doba železná. To jsou otázky, na které nemohu odpovědět, nejsem pracovník v oblasti kultury a kromě toho nemohu mluvit za jiné. I já, osoba omezená, vyjadřuji svou soukromou skutečnost. A tak dokážu říct jedině to, že mnoho současných obrazů stojí podle mne za hovno. Vyjadřuji svou soukromou skutečnost v soukromé terminologii. nejsem Klaus světové kultury. Všichni chtějí reformovat skutečnost - já ne. Mančuška chtěl, aby svět vypadal tak a tak, jenže Sterec chce, aby vypadal jinak. Ale já nejsem organizátor světa. Žiju svým soukromým životem jako trapný český zmrd.

Žádné komentáře:

Okomentovat