středa 10. února 2010

9761

Jmenuji se Marek Meduna, narodil jsem se 1973 v Praze, rodiče jsou z části původem z malého města, prarodiče však již pocházeli z venkova všichni, kromě tátova dědy, který byl z Mostu, ale bohužel jsem ho nezažil, umřel, když bylo tátovy šestnáct let, táta potkal mámu na vysokoškolských kolejích na Strahově v roce 1969, po čtyřech letech se vzali, máma se, jak se říká, vdávat musela, dětství jsem trávil u babiček, hlavně u té z Horažďovic, vzpomínám si, že jsem sedával za oknem, koukal ven, a zatloukal hřebík za hřebíkem do bukových odřezků, jimiž babička topila, potom jsem o někom, kdo dělal to samé, četl v Hrabalově Obsluhoval jsem anglického krále, od dětství jsem si rád kreslil, ale asi to nepřekračovalo míru obvyklou u ostatních dětí, máma mi říkala, že do lidušky jsem chodit nechtěl, že jsem se úplně zapříčil, já si to nepamatuji, na konci základky jsem si o hodinách začal do penálu kreslit loga metalových kapel, prostřelené hlavy, metalisty, na gympl jsem se nedostal, šel jsem na čtyřletý učňák s maturitou do Konstruktivy, kde to bylo úplně hrozný, ale zaplať pánbůh jsem měl na konci prváku dobrý prospěch a táta mi přes kamaráda z vejšky zařídil, že jsem mohl přestoupit na gympl na Budějárnu, nejdřív jsme myslel, že to vůbec nemůžu zvládnout, naštěstí potom se to nějak poddalo, bylo už po revoluci, začali jsme s klukama poslouchat punkový kapely, koupil jsem si desky Joy Division, o hodinách jsme se spolužáky kreslili komixy, četli Respekt a Revolver revue, rodiče se doma pořád hádali, po gymplu jsem nastoupil na několik let do divadla Labyrint, kde jsem dělal kulisáka, rodiče se rozvedli, začal jsem bydlet v Podolí v kamarádově bytě, maloval jsem a po několika pokusech jsem se konečně dostal na akádu.

Žádné komentáře:

Okomentovat