středa 10. února 2010

9762

Jmenuji se Marek Meduna, narodil jsem se na konci roku 1973 v Krejnicích, máma tam byla na návštěvě u prababičky a do nemocnice to nestihla, asi v tom máme rodinnou tradici, babička taky mámu porodila na železničním přejezdu do Strakonic, šila si tak dlouho župan do nemocnice, až to ani jako blesk jedoucí sanitka nestihla, bydleli jsme v nově postavenejch řaďácích Na loretě, často jsem chodil na návštěvu za oběma babičkama, jedna bydlela u škrobárny a druhá s dědou v ulici za horažďovickým náměstím, naproti místu, kde v devatenáctém století stával špalíček, hodně jsem také chodil s tátou k prastrýcovi Škodů, který měl velkou knihovnu, spoustu obrazů, napodobeniny amfór a suvenýry z dalekých cest, tekrát mi to tak připadalo, byl až v Kazachstánu, strejček mi ukazoval knižky o umění, pamatuji si, že se mi líbili bílé antické sochy, ale naneštěstí mi ukázal i knihu o geologii a paleontologii, na jejímž základě jsem asi patnáct let toužil stát se geologem, mezitím jsme se s našima přestěhovali do Prahy, máma se rozvedla s tátou, já se dostal přírodovědeckou fakultu UK, kde jsem definitivně pohřbil svou touhu být geologem, nešla mi matematika, ani fyzika, už na střední jsme v obou předmětech procházel jen tak tak, zvažoval jsem, co dál, a protože, mne docela bavilo kreslit, rozhodl jsem se, že bych mohl být akademickým malířem, několik let mi trvalo než jsem se dostal na školu, připravoval mne Josef Wágner, kterému se, doufám, daří dobře, bylo to docela těžký období, ale už zaplať pánbůh skončilo a na škole už vše nabralo poněkud jiný spád.

Žádné komentáře:

Okomentovat